Jak medytować? Kilka kroków dla początkujących

Jak medytować bez głębokiej wiedzy na ten temat? To będzie możliwe?

Zapomnij o z góry przyjętych poglądach na temat medytacji. Porzuć wizerunek akrobata, zapach kadzidła, specyficzne ubrania – i drogie. Jeśli chcesz zainwestować w te funkcje, nie ma problemu! Będą to osobiste wybory, motywowane Twoimi preferencjami. Ale w żadnym wypadku nie są one obowiązkowe.

Porzućcie też koncepcję medytacji jako praktyki wyłącznie religijnej. Tak, kolebka wszystkich technik medytacyjnych nawiązuje do kwestii duchowych i bardziej subiektywnych. Jednak przepis ten nie jest konieczny do wykonywania ćwiczeń.

Dobrym przykładem medytacji pozbawionej spraw wiary jest uważność , która spopularyzowała tę praktykę we współczesnym świecie. Jeśli szukasz „jak medytować” w YouTube lub Google, znajdziesz kilka strategii uważności – bardzo praktycznych i kompatybilnych z rutynowymi czynnościami.

Jak mówi sama Monja Coen: „Medytacja jest niezależna od religii czy duchowej tradycji, którą kierujesz się. Medytacja jest dla każdego, nie ma to nic wspólnego ze Wschodem ani Zachodem. To zdolność ludzkiego umysłu. Jest to stan ludzki, który był słabo rozwinięty i który teraz odkrywamy na nowo ”.

Oznacza to, że jeśli chcesz nauczyć się medytować, nie ma większych wymagań. Po prostu bądź świadomy korzyści i poświęć trochę czasu w ciągu dnia, aby wypróbować metody.

Sprawdź nasze porady w tym poście i zobacz, jak medytacja może być prosta, naturalna, a jednocześnie transformująca.

REKlama:

Drzwi wewnętrzne – sklep e-gerda.pl

Skuteczna agencja SEO alphabet

Jak medytować : poznaj różne rodzaje medytacji

Bez zagłębiania się w charakterystykę wielu propozycji i wątków, wskazujemy, jakie są rodzaje medytacji, które z łatwością znajdziesz podczas badania tematu. Czy oni są:

  • zazen;
  • vipassana;
  • kundalini;
  • tonglen;
  • metta;
  • nadzmysłowa;
  • kadampa;
  • tantryczny ;
  • joga;
  • Hare Kryszna;
  • qigong;

W tym tekście skupimy się na medytacji uważności, aby ułatwić dostęp do niej. Ale zawsze interesujące jest szukanie typu najbardziej zgodnego z twoimi celami i stylem życia.

Czytaj, oglądaj filmy, wymieniaj się pomysłami z bardziej doświadczonymi praktykami. Znajdź metodę, która wydaje Ci się najbardziej odpowiednia. Nie ma lepszego ani gorszego. Idealna medytacja to taka, która ma największy sens dla twojej osobowości .

 

W rzeczywistości istnieje wiele podobieństw między podstawowymi zasadami wszystkich technik. A cel to element wspólny: podnoszenie jakości życia – fizycznego i psychicznego .

Przewodnik po medytacji dla początkujących

Mnóstwo referencji od zadowolonych praktyków. Ulga w chronicznym bólu, lepszy sen, zmniejszona złość , zwiększona zdolność koncentracji, zmniejszony niepokój , stres i objawy depresji to tylko niektóre z korzyści wymienianych przez osoby medytujące.

Nawet nauka popiera praktykę! Setki badań akademickich – zwłaszcza z zakresu medycyny, neurologii i psychologii – potwierdzają pozytywne efekty medytacji w obliczu różnych zaburzeń.

Jak więc nauczyć się medytować? Możesz brać udział w kursach – osobiście lub online – od poziomu podstawowego do zaawansowanego.

Możesz też uzyskać wskazówki, jak medytować, korzystając z YouTube lub aplikacji mobilnych, które również transmitują serię samouczków, zgodnie z poziomem wiedzy praktyka. Przez jakiś czas korzystałem z Headspace, a dziś używam Simple Habit. Jedyną wadą tych dwóch jest to, że medytacje z przewodnikiem są w języku angielskim.

Należy zauważyć, że istnieje kilka bezpłatnych zasobów cyfrowych w języku portugalskim. Jednak płatne kursy i aplikacje są alternatywą do rozważenia, jeśli rodzaj instrukcji, których szukasz, jest bardziej szczegółowy – lub po prostu dlatego, że jakość treści przyciąga twoją uwagę.

Pamiętaj, że to inwestycja w Twoje dobre samopoczucie i zdrowie. Więc jeśli koszty mieszczą się w kieszeni, z pewnością warto spróbować.

Opracowaliśmy również krok po kroku, abyś zrozumiał, jak działa medytacja, w bardzo uproszczony sposób. Postępuj zgodnie z naszymi wskazówkami i zacznij medytować już dziś!

Przygotuj się do medytacji

Wyłącz telewizor, przełącz telefon w tryb cichy, poszukaj spokojnego miejsca. Wszystko po to, aby trzymać się z dala od hałasów, zakłóceń lub możliwości przerwania.

Jeśli możesz nosić wygodne ubrania, tym lepiej. Przekonasz się, że te obcisłe dżinsy nie pasują do relaksujących wrażeń, które zapewniają te techniki.

Możesz przyciemnić światło i, jeśli chcesz, dodać nastrojową muzykę, przy niskiej głośności, która inspiruje spokój.

Zarezerwuj określony czas na medytację

Ponieważ ćwiczenia wymagają koncentracji i okresowości, nie ma możliwości medytacji bez poświęcenia czasu.

Nawet jeśli nie ćwiczysz tego codziennie, ustal czas lub sytuacje, aby zbudować nawyk.

Prostą sugestią, ułatwiającą zapamiętywanie i utrzymywanie częstotliwości, jest skojarzenie medytacji z pewnymi okolicznościami rutyny. Na przykład możesz medytować przed pójściem spać, zaraz po przebudzeniu, po kąpieli, po skończeniu dnia pracy…

Zobacz, kiedy najwygodniej jest na medytację, unikanie zapomnienia lub wymówek, aby powstrzymać się od zobowiązania.

Użyj stopera

Aby medytacja zadziałała, musisz oddać się ćwiczeniom, ponieważ trening skupienia jest podstawowym założeniem, szczególnie gdy mówimy o uważności.

Możliwe jest prowadzenie sesji od 3 do 5 minut lub wydłużenie tego czasu do 30 minut, jeśli wolisz.

Dla niektórych 30 minut to za dużo, ponieważ rozpraszają się – i czują się sfrustrowani swoimi próbami. Inni uważają, że mniej niż 10 minut to za mało, ponieważ nie mogą tak szybko usunąć zgiełku myśli .

Znajdź najbardziej odpowiednią ofertę w swoim profilu. Ucząc się medytować, zrób kilka testów. Zacznij od krótkich sesji i przedłużaj je stopniowo, jeśli zdasz sobie sprawę, że będzie to korzystne dla Twojego użytkowania.

Minutnik – może to być telefon komórkowy – zapobiega myśleniu o tym, ile czasu minęło, jeśli sesja ma się kończyć … W każdym razie eliminuje obawy, które nieuchronnie pojawią się w Twoim umyśle.

Znajdź wygodną pozycję

Siedzenie w pozycji lotosu lub Indianina jest bardzo aktualnym odniesieniem, gdy próbujemy wiedzieć, jak medytować.

Jednak takie stanowisko nie jest konieczne. To tylko sugestia. Możesz usiąść na krześle lub na podłodze, na poduszce lub poduszce.

Podstawową koncepcją jest to, że jest ustawiony tak, aby był wyprostowany, ale bez fizycznego dyskomfortu. Połóż dłonie po bokach, na nogach lub w okolicy brzucha. Zamknij oczy, jeśli uważasz, że bodźce wizualne w Twoim otoczeniu mogą rozpraszać Twoją uwagę.

Istnieje również sposób medytacji w pozycji leżącej – zalecenie szczególnie ważne dla osób poszukujących medytacji podczas snu . W takim przypadku połóż się na plecach z wyciągniętym ciałem. Pozycja wybranych wskazówek.

Skoncentruj się na oddychaniu

Po wykonaniu poprzednich kroków możesz medytować. Teraz zaczyna się praktyka!

Taktyka skupienia uwagi na oddechu daje podstawowy efekt działania : skierowanie myśli na coś konkretnego, sprzyjanie skupieniu w jednym punkcie i jednocześnie wprowadzanie uczucia wyciszenia.

Jeśli siedzisz, możesz oprzeć brodę na klatce piersiowej. Weź wdech, czując, jak powietrze wpływa do twoich nozdrzy. Wydychaj powoli, zauważając części ciała, które poruszają się podczas opróżniania płuc.

Spróbuj głęboko wdychać. Przytrzymaj przez chwilę przed wydechem. Następnie spróbuj wydychać powietrze jak westchnienie.

Możesz także policzyć do 4 podczas wciągania powietrza i powtórzyć liczenie przy wydechu.

Znajdź wygodny rytm oddechu, skupiając się całkowicie na ruchu.

To naturalne, że przypadkowe myśli atakują twój umysł podczas tego procesu. Po prostu obserwuj ponownie swój oddech, gdy tylko zauważysz, że odszedłeś od ćwiczenia.

Stosuj medytację z przewodnikiem

To bardzo ciekawa alternatywa zarówno dla początkujących, jak i praktykujących od dłuższego czasu.

 

Medytacja kierowana to nic innego jak narracja zaproponowana przez instruktora, która kieruje naszymi postawami i myślami.

Można to zrobić osobiście, gdy przewodnik po praktyce prowadzi nas przez całą sesję.

Ale być może nie jest to najbardziej realna opcja, zwłaszcza gdy chcesz medytować codziennie, w najbardziej dogodnym czasie.

Wiedz, że szybkie wyszukiwanie w Internecie zapewni Ci niesamowitą różnorodność medytacji z przewodnikiem, które pokażą Ci, jak medytować bez trudności. Uzyskaj dostęp do nagrań i po prostu daj się poprowadzić sugestiom.

Nie wszystkie metody lub style instruktorów będą dla Ciebie odpowiednie. Spróbuj nawet wczuć się w kogoś, kogo lubisz ton głosu, słownictwo i rytm. Im bardziej jesteś w zgodzie z instrukcjami, tym bardziej naturalne i łatwiejsze będzie Twoje zanurzenie.

Jeśli po przetestowaniu naszych wskazówek nadal masz pytanie, jak medytować, zapisz to w komentarzach! Powiedz nam również, jakie korzyści przyniosła ci medytacja po przyjęciu jej jako nawyku!

Pomyśl o oddychaniu jako o swojej kotwicy, o bezpiecznej przystani, do której wracasz, gdy rozproszenie uderza.

Podsumowanie.

Medytacja z pewnością przyniesie w twym życiu spokój i harmonię. Warto zainteresować się nią, gdyż w dzisiejszych czasach jest to najbardziej pożądany stan umysłu.